12.11.08

dört sene evvel bugün....


4 sene evvel bugun, sabah herkesten önce kalktım. Aynanın karşısına geçip gözüme sürmeler çektim. Yanaklarımı mat, dudaklarımı canlı kırmızılara boyayıp saçlarımı dışa dışa şekillendirdim. Saçım başım tamam olunca yerlere kadar uzanan batik bir elbise geçirdim üzerime. Ardından kısa belli ve zımbalı bir deri ceket.

Herşey tamamdı, artık seni doğurabilirdim.


Hastaneye girdiğimizde tüm gözler dönüp bize baktı. Zira senin tuhaf anan doğurmaya değil de partiye gider gibi durmaktaydı. Odamız hazır değilmiş, öncekiler vaktinde mi terkedememiş, süpriz bir doğum mu meydana gelmiş, hemşireler geveledi bir şeyler. Koydular babanla beni bir ara durak odasına.


Ben kendimden ziyade doğum sonrası atılacak mesajların derdine düştüm. Yazdık sen doğmadan "Nehir bebek dünyaya geldi, hepimiz iyiyiz. Binnur -Ertunç- Nehir" diye. Mesaj henüz beklemedeydi, derken hemşirenin biri geldi, "Sizi yukarı çıkaracağız," dedi.

Sandım ki beni odama yerleştirecekler, kuzu kuzu giydim ameliyat kıyafetini. İnsan zaman zaman çok saf olabiliyor, senin anan gibi "nasıl olsa ardımdan o da geliyor," diye evladının babasını öpmeden (ve dahi günler evelinden planlanmış bir şekilde vedalaşmadan) asansöre koşturabiliyor. Asansöre binip yüzümü kapıya döndüm bir de ne göreyim, kalmışım hemşirelerle başbaşa. Baban farketmiş alıklığımı, ses etmemiş- eh iyi de etmiş. Benden sonra gelen kadınlar meğer kocalarının boyunlarına atılıp atılıp pek göz yaşı dökmüş.


Sonra?

Sonrası ameliyathane. Sakin bir başlangıç, belime taktıkları iğneyi hissetmedim bile. Ancak oradan verdikleri sıvı her neyse insana sırtında soğuk-ılık sular akıyor hissi veriyor. Masaya su mu döküldü diye sormaktan başka bir çıkıntılığım oldu desem yalan olur. Bana demişlerdi ki doğum esnasında ne dilersen olur. Damarlarımdan akıttıkları tüm o muhteşem ilaçlar eşliğinde huzura erip bin bir dilek diledim kızım seni dünyaya getirirken ben. Eğer dedikleri doğruysa harika bir hayatın olacak, bil!


Çok güzel dakikalardı, eşsizdiler hatta. hayatımda bir benzerini daha tatmadım hisler...

12 Kasım 2004'de saat 10:00 olduğunda karnımdaki 8. ve son kesiği atarak dünyaya açılan kapını tam olarak araladı doktorlar. İlk anda sesini duydum: gür, sonra ayağını gördüm: upuzun. Seninle ilgili ilk düşüncem kızım, şudur: "Aman Tanrım ne kadar büyük ayağı var!"


Aslında büyük olan ayağın değilmiş de zayıf olan bileğinmiş meğer. Sonradan farkettim ki benim 52 cm2e 3.650 kg'lik kızım aslında bir minik kedi yavrusu kadar.


İşte kedişim, ilk anlar böyle özetlenebilir. Fakat ilk haftayı özetlemek gerekirse doğum sonrası depresyonunun kollarında perişan bir anne, bebeğinin üzerine titreyen bir baba ve elbette bebeğin özverili Nikol teyzesi unutulmamalıdır.


Uzun zamandır yazmıyordum. Neye, kime diye düşünüyordum. Sonunda cevabı buldum. Zamana ve unutmaya karşı, sana ve senin için kızım (ve elbette kendim için de)

4 comments:

Anonymous said...

Tüm dilekleriniz kabul olsun. Ne sıcak anlatmışsınız. Güzel Nehir'in yeni yaşı kutlu olsun.

nehiro said...

Kapıyı çaldım açıldı bir de baktım... Karnı burnunda güzel yiğenim sanki özel bir davete gidermişcesine pür makyaj, uzun elbiseler...
Heralde dedim doğum bu gün değildi...
Karşımda biraz mutluluk, biraz endişe, biraz şaşkınlıkla gülümseyen kara gözlü kız büyümüş evlenmiş ve de süslenip doğuma giden bir prenses olmuş...
gittik tabii... sonrası malum tek hatırladığım...
Asansörden inen hemsirenin elinde yeşil örtüler içinde çıplak küçücük çığ gibi akan bir nehir...
Benim güzel nehirim...
yanımda babasının kucağına verdiler...
o da "tutamam sen tut teyze" diyip bana...
İşte o andan beri sanki hep kucağımda akıyor benim güzel nehirim...
Dilerim en güzel hayat onun olur... hep gelen akarsular ve çaylardan beslenerek koskoca bir nehir olarak gür çağlayanlar gibi akar...
Güzel annesi ve babası da hep yanında yanı başında olur...
nice mutlu yıllar...Nikol teyzesi...

cenebaz said...

Kızınıza, doğumda dilediğiniz tüm dileklerin gerçekleştiği uzun, sağlıklı ve mutlu bir hayat

Beter Böcek said...

Kızınızın yeni yaşı kutlu olsun.
Valla bende evlendiğim zaman hamile kalınca, doğuma sizin gibi şıkır şıkır gitmek istiyorum, inşallah bana da nasip olur :)